torsdag 10. oktober 2013

Laks i karri m/ris

Dagens middagstips er laksegryte i karri servert med ris.Denne har mye smak og er nok litt spicy.Samboeren min mente dette måtte passe utmerket for noen som ikke er såå glad i fisk.Lett å lage er den også.


Her får du min oppskrift som holder til 2-3 porsjoner :

1 stor løk
1 rød chili ( kan utelates om du ikke vil ha det så sterkt)
1/2 eple i terninger
1/2 purreløk
3 ts karrikrydder
1 ss kikkoman soyasaus
1 ss tomatpurè
1 boks kokosmelk
1/2 - 1 dl vann
2 ss presset sitronsaft
1 ss mel


3 laksefileter i biter

Start med å hakke løk,purre,chili og eple og surr dette i varm panne sammen med 1-2 ss smør og karrikrydderet.
Tilsett 1 ss mel og rør godt.Spe på med kokosmelken og vannet.Ha så i soyasaus og tomatpurè.La alt få et oppkok,før det småkoker i 10-15 min.Lag risen imens.Husk å røre innimellom.Ha i sitronsaften og til slutt laksefilètene kuttet i biter.La fisken trekke et par minutter.Smak til med mer karri om ønskelig.

Dette smakte fantastisk godt syns jeg og samboeren min hvertfall!!

Bon Apetit! :))


(ble dårlig med bilder denne gangen,da kameraet og minnebrikken min ikke ville virke...)


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar