lørdag 16. juni 2012

Sitron-brownies med kokos

Jeg var inne på bloggen til Manuela i passion 4 baking en dag og kom over noe som virket som en god oppskrift. Manuela hadde selv lånt denne oppskriften fra en annen blogg.
Dette er rett og slett en variant av brownie , bare med sitron i istedenfor sjokolade .Også kallt
 " Lemonies " på engelsk.  Superenkel å lage og frisk og god på smak . Passer fint til en kopp kaffe eller te en sommerdag :)





Her er oppskriften :


85 g mel
170 g sukker
2 egg
115 g smør ( romtemperert )
saft fra 1 / 2 sitron
skall fra 1 / 2 sitron
1 / 4 salt
100 g kokos ( kan sløyfes )


Jeg har doblet oppskriften for å få den høyere ,den kan godt tredobles også om den skal i en langpanne .


Visp sammen eggene og saften og skall fra sitron i en bolle. Ha smør ,sukker, salt og mel i en annen bolle og visp det godt sammen.



Bland inn eggeblandingen og rør alt godt sammen.

I original oppskriften skal det ikke være kokos,men jeg ønsket å prøve kokos og sitron sammen , og det funket veldig bra. Du kan også ha mer sitron i om du ønsker sterkere sitronsmak. Jeg brukte en hel sitron i stedenfor en halv .


Stekes på 180 grader i ca 25-35 min.



Ferdig stekt.

Kjøles helt ned før en smører over melisglasur. 1-2 ss sitronsaft blandes sammen med nok melis  (ca 200-300 g ) til du får rett konsistens. Smøres over hele kaken og settes kaldt. Helst over natten.



Skjæres opp i passe biter og server.

Myke ,deilige små sitronbiter med et hint av kokos og frisk glasur ! Nam !



Anbefales ! :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar